Jeroen Sprenkels SAP CX Consultant

Jeroen Sprenkels

“Analytisch vermogen is een van mijn sterke kanten”

Al tijdens mijn studie bedrijfskundige informatica vond ik de vertaling van business- naar ICT-processen interessant. Bij mijn werk stel ik me dan ook altijd de vraag: wat wil de klant en welk alternatief kan ik hem bieden? Van een SAP CRM-consultant wordt verwacht kennis te hebben van de bedrijfsprocessen en een sparringpartner van de business te zijn. De oplossing die je samen zoekt is de oplossing waar de klant het beste mee is geholpen.

In de afgelopen jaren heb ik kennis en ervaring opgedaan in verschillende branches waaronder energie, water, media en openbaar vervoer. Binnen deze bedrijfstakken richtte ik mij hoofdzakelijk op de serviceverlening richting klanten. In een markt met concurrerende en lage prijzen moeten bedrijven zich onderscheiden door het serviceniveau te verhogen en dat op een kostenbesparende manier. Deze twee uitdagingen maken de taken van een SAP CRM-consultant interessant. Binnen CRM heb ik ruime ervaring met de processen die SAP CRM ondersteunt.

Bij verschillende klanten heb ik bewezen dat inleven in de beleving van de klant, procesmatig denken, communicatieve vaardigheden, parate kennis en analytisch vermogen mijn sterke kanten zijn. Ik ben een teamspeler die mensen weet te motiveren om met plezier en gericht te werken naar een eindresultaat.

Profiel

  • SAP CRM consultant met 8 jaar ervaring in SAP
  • Expert in: SAP CRM Sales, Service, Masterdata, WebUi, IC Webclient
  • Ervaring met: SAP PI, SAP BW, SAP Document Presentment (open text), SAP Solution Manager, Autorisatie Management
  • Opleiding: Bedrijfskundige informatica, SAP CRM Sales, SAP CRM Marketing, SAP CRM Service, SAP CRM WebUI, Itil, Agile Scrum
  • Activiteiten: Procesanalyse, Blauwdruk, Functioneel ontwerp, Technisch ontwerp, Inrichting, Testen, Beheer, Opleiding, implementatie, Conversie
  • Rollen: Lead CRM Consultant, Teamleider, Beheerder, SAP Expert, Trainer
  • Domeinen: Energie en water, media, openbaar vervoer (public transportation)
  • Eigenschappen: open, eerlijk, enthousiast, vrolijk, gedreven, teamplayer, analytisch, kritisch en optimistisch.
  • Klanten: PWN, Essent, NRE, Vitens, Sanoma, NS Reizigers